ابراز نگرانی وزارت بهداشت افغانستان از احتمال شیوع گسترده کرونا و مرگ ده‌ها هزار تن در این کشور

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان

با مرگ دومین فرد مبتلا به کرونا در افغانستان، در سه شهر غربی این کشور منع رفت‌وآمد وضع شد و مقام‌های بهداشتی نیز نسبت به وقوع بدترین سناریوها هشدار دادند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان، روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت با مرگ یک زن ۴۵ ساله در ولایت هرات، شمار قربانیان کرونا در این کشور به دو نفر رسید.

به گفته آقای مایار، با مثبت شدن آزمایش ۳۲ نفر دیگر در شبانه‌روز اخیر، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۷۴ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وحیدالله مایار در نشست خبری‌اش گفت مطابق بدترین حالت متصور، در شش ماه آینده ۸۰ درصد از جمعیت افغانستان (حدود ۲۵ میلیون نفر) به کرونا مبتلا خواهند شد و ۱۱۰هزار نفر از آنها فوت خواهند کرد.

از آنجا که ۵۳ تن از ۷۴ مبتلا در ولایت هرات هستند، این مقام بهداشتی خبر داد که از امروز در سه شهر «هرات»، «فراه» و «زرنج» قیود روزگردی (منع رفت‌وآمد) برقرار می‌شود.

نخستین موارد ابتلا به کرونا در افغانستان بین افرادی شناسایی شد که از ایران بازگشته بودند اما سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان روز چهارشنبه گفت موارد جدید نه سفری به ایران داشته‌اند و نه در تماس با چنین کسانی بوده‌اند.