تایوان استفاده از نرم‌افزار ارتباط ویدئویی «زوم» را ممنوع کرد

پس از انتشار گزارش‌های متعدد از حفره‌های امنیتی در نرم‌افزار ارتباط ویدئویی «زوم»، دولت تایوان استفاده از این نرم‌افزار را برای کنفرانس‌های ویدئویی دولتی و نظام آموزشی کشور ممنوع اعلام کرد.

محبوبیت نرم‌افزار کاربردی زوم بعد از شیوع کرونا و قرنطینه شدن تقریبا نیمی از جمعیت جهان به شدت افزایش یافت و بسیاری از مدارس و نهادهای دولتی کنفرانس‌ها و آموزش‌های آنلاین خود را از طریق زوم برگزار می‌کنند.

روز سه‌شنبه کابینه دولت تایوان اعلام کرد استفاده از زوم برای کارمندان دولتی ممنوع است و باید از نرم‌افزارهای مشابه و امن‌تر مانند برنامه‌های شرکت مایکروسافت یا گوگل برای کنفرانس ویدئویی استفاده شود.

شرکت زوم بعد از انتشار گزارش‌هایی از حفره‌های امنیتی این نرم‌افزار، موضوع هدایت داده‌های برخی کاربران به سرورهای چینی را تایید کرد و گفت این تنها یک اشتباه بوده است.

اریک یوآن میلیاردر و تاجر چینی بنیانگذار این شرکت آمریکایی است که در ایالت شاندونگ چین متولد شده و همانجا تحصیلات عالی خود را تمام کرده، اما در دهه ۹۰ میلادی به آمریکا نقل مکان کرد.

آقای یوآن می‌گوید هدایت داده‌های کاربران به سرورهای چینی اشتباهی انجام شده و قول داده تمام حفره‌های امنیتی و مشکلات پیرامون آن در برنامه زوم حل شود.

شمار کاربران زوم با شیوع کرونا به شدت افزایش یافته و ارزش سهام این شرکت نیز از ژانویه تا اول آوریل سال جاری دو برابر شده بود، اما طی هفته گذشته و با آشکار شدن حفره‌های امنیتی آن، ارزش سهامش بیش از ۲۰ درصد افت کرد.