سازمان جهانی بهداشت درباره «ادامه یا برداشته شدن محدودیت‌ها» راهنمای جدید منتشر می‌کند

تِدروس آدهانوم ابراز امیدواری کرده که تأمین مالی سازمان جهانی بهداشت از سوی آمریکا ادامه یابد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وضعیت کرونا در برخی کشورها و احتمال برداشته شدن محدودیت‌ها در آنها گفت این سازمان راهنمای جدید در این باره منتشر می‌کند.

تِدروس آدهانوم روز دوشنبه ۲۵ فروردین در نشست خبری روزانه‌اش گفت نسخه به‌روزشده توصیه‌های راهبردی این سازمان روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد اما مقام‌های کشورها بهتر است برای تصمیم‌گیری درباره لغو یا عدم لغو محدودیت‌ها شش شاخص را مد نظر داشته باشند.

او این شش شاخص را میزان کنترل ترددها، ظرفیت مراکز درمانی، احتمال شیوع در مراکز درمانی و نقاهتی، تمهیدات لازم در محل‌های کار و تحصیل، مدیریت ورودی‌ها از دیگر نقاط و چگونگی توضیح «هنجار جدید» به شهروندان و میزان پایبندی آنان ذکر کرد.

عملکرد سازمان جهانی بهداشت با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شده و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این سازمان را «چین‌محور» خوانده و گفته که ممکن است کمک‌های واشینگتن به این سازمان قطع شود.

با این حال رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه‌ در پاسخ به سوالی در این باره گفت دو هفته پیش با رئیس‌جمهوری آمریکا حرف زده و «چیزی که می‌دانم این است که او (دونالد ترامپ) حمایت‌کننده است و من امیدوارم تأمین مالی سازمان جهانی بهداشت ادامه یابد. روابطی که داریم خیلی خوب است و امیدواریم ادامه پیدا کند».