هشدار مکرون در مورد قدرت گرفتن عوامگرایانِ مخالف اتحادیه ماندن اروپا

امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه، می‌گوید در حالی که ویروس کرونا بر اقتصاد اروپا به شدت تاثیر گذاشته، رهبران اروپا باید رویکردی درست در مقابله با آن داشته باشند، وگرنه وضعیت فعلی می‌تواند بخت عوامگرایان [پوپولیست‌ها] برای پیروزی در انتخابات آتی را افزایش دهد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد آیا زمان اتخاذ رویکردی سیاسی است یا تنها باید موضوع بازار را در اولویت قرار دهد.

به گفته وی، اکنون زمان برخورد صادقانه است، اگر رهبران اروپا موضع درستی اتخاد نکنند، افرادی که خواهان فروپاشی اتحادیه اروپا هستند، قدرت خواهند گرفت.

بریتانیا یکی از منتقدان اتحادیه اروپا بود که بعد از سال‌ها مذاکره، نهایتا از این اتحادیه جدا شد و تاکنون نگرانی‌های زیادی نسبت به احتمال اتخاذ رویکردی مشابه در دیگر اعضا نیز مطرح شده است.

آقای مکرون می‌گوید اگر اتحادیه اروپا اعضایی را که آسیب دیده‌اند حمایت نکند، امروز و فردا امکان دارد منتقدان اتحادیه ماندن اروپا در ایتالیا، اسپانیا و شاید فرانسه قدرت بگیرند.

وی هشدار داد که عوامگرایان خواهند گفت اتحادیه از اعضایش حمایت نمی‌کند.

تاکنون بیشترین مرگ و میر از ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا ثبت شده و انتقادات شدیدی نسبت به عدم حمایت اتحادیه اروپا از این دو کشور مطرح شده است.