مرگبارترین حمله مسلحانه کانادا؛ اجساد بیشتری پیدا شده‌است

گل‌هایی که مردم به یاد افسر پلیس جان‌باخته در حملات در انفیلد، نوا اسکوشیا، قرار داده‌اند

پلیس سواره‌نظام کانادا شمار قربانیان ناشی از حمله مسلحانه در در استان «نوا اسکوشیا» را به ۲۲ نفر افزایش داده است. اما این نگرانی وجود دارد که شمار کشته‌شدگان در این مرگبارترین حمله معاصر کانادا افزایش یابد.

واپسین روز فروردین مرد مسلحی که لباس پلیس بر تن داشته و سوار یک خودروی قلابی پلیس بود به مردم در نقاط مختلفی از استان «نوا اسکوشیا» حمله کرده‌، آن‌ها را هدف شلیک گلوله قرار داده و ظاهرا چند سازه مسکونی را به آتش کشیده است.

نخست شمار قربانیان ۱۶ و سپس ۱۸ نفر عنوان شد، اما این رقم اکنون به ۲۲ نفر افزایش یافته، چراکه نیروهای پلیس پیکرهای بیشتری در آوار سوخته خانه‌ها پیدا کرده‌اند.

فرد مهاجم که دندانپزشک (سازنده دندان مصنوعی) بود و گابریل وورتمن نام داشت، در یک پمپ‌بنزین نزدیک هلیفکس، مرکز «نوا اسکوشیا» از پا درآمده است.

مهاجم ۵۱ ساله به دست‌کم ۱۶ محل در پنج نقطه استان حمله کرده‌است.

انگیزه این حملات هنوز مشخص نیست، اما نیروهای پلیس می‌گویند یونیفورم و خودرویی که در اختیار داشته، تعقیب او را سخت کرده و به افزایش شمار قربانیان انجامیده است.

این نگرانی وجود دارد که تعداد جان‌باختگان همچنان ورای رقم فعلی باشد.

یک شهروند جوان روز سه‌شنبه گفت پدربزرگ و مادربزرگ او در جریان حمله ناپدید شده‌اند، اما احتمال دارد در کلبه سوخته خود، جان خود را از دست داده‌اند. هنوز مشخص نیست آیا این دو تن هم در میان باقی‌مانده پیکرهایی‌ هستند که پلیس به‌تازگی کشف کرده است.

روزنامه نشنال‌پست می‌گوید وورتمن ظاهرا علاقه افراطی به کار نیروهای انتظامی و پلیس داشته است. گزارش‌هایی منتشر شده که او خودروهای قدیمی پلیس هم جمع‌آوری می‌کرد.

کشته‌شدگان نیز طیفی از افراد مختلف هستند که ظاهرا برخی وورتمن را می‌شناختند.

حملات نزدیک به ۱۲ ساعت طول کشیده و از جمله یک کودک ۱۷ ساله و یک افسر پلیس در جریان آن جان باخته‌اند.