کمال خرازی: بحث نامه‌نگاری دولت خاتمی با آمریکا درباره حزب‌الله لبنان بی‌اساس است

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی

کمال خرازی، رئيس شورای عالی راهبردی روابط خارجی ایران، اظهارات معاون قوه قضائیه درباره ارسال نامه دولت خاتمی به آمریکا درباره حزب‌الله لبنان را تکذیب کرد.

علی باقری که در حال حاضر معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است، چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی به چنین نامه‌ای اشاره کرده بود.

آقای خرازی در اطلاعیه‌ای که روز سه‌شنبه ششم خرداد خبرگزاری ایرنا منتشر کرد، گفته است این مطالب «بی‌اساس است» و علی باقری نباید اظهاراتش مستند به «شایعات و ادعاهای بیگانگان» باشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده که کمک‌های دولت خاتمی در «مقایسه با سایر دولت‌ها» مورد «توجه و تقدیر» حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، قرار گرفته است.

کمال خرازی توسط رهبر جمهوری اسلامی به عنوان رئيس شورای راهبردی سیاست خارجی منصوب شده است. گفته می‌شود این شورا نقش مشورتی در حوزه دیپلماسی برای علی خامنه‌ای ایفا می‌کند.

بحث ارسال نامه دولت خاتمی در سال‌های گذشته بارها از سوی چهره‌های اصولگرا مطرح شده است.

به گفته آنها سابقه ارسال این نامه به سال ۱۳۸۲ باز می‌گردد و دولت خاتمی در نامه‌ای با عنوان «نقشه راه» برای ایجاد رابطه بین ایران و آمریکا، پیشنهاد تبدیل حزب‌الله لبنان به یک حزب سیاسی را مطرح کرده بود.

پیش از این صادق خرازی، برادرزاده کمال خرازی که در دولت خاتمی سفیر ایران در فرانسه بود، چند بار ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرده بود.