شهبانو فرح پهلوی: فساد ۴۰ سال گذشته، ایران را به کشوری فقیر و محتاج تبدیل کرده است

شهبانو فرح پهلوی، در پیامی نوشته که «سوء رفتارها، ندانم کاری‌ها و فساد» در ۴۰ سال گذشته، ایران را به کشوری «فقیر و محتاج و گرسنه» تبدیل کرده است.

در این پیام که به مناسبت چهلمین سالروز درگذشت محمدرضا شاه پهلوی صادر شده، گزارشی از وضعیت امروز ایران به شاه فقید ارائه شده است.

شهبانو پهلوی در بخشی از این پیام به محمدرضا شاه پهلوی نوشته است که «نیستید تا ببینید که تنها رژیم به ظاهر مذهبی، به ادعای خودشان، برای ایران و ایرانی چه به ارمغان آورده است؛ فسادی بی‌مانند، سیاست‌هائی که نتیجه آن تحریم، بیکاری، فقر و گرسنگی است.»

وضعت اقتصادی کارگران و دیگر اقشار جامعه، بی‌اعتباری گذرنامه ایرانی در جهان، سقوط ارزش پول ملی، فاصله طبقاتی، وضعیت محیط‌زیست در ایران و برخوردهای خشونت‌بار حکومت با هرنوع اعتراض، از دیگر مواردی است که در این پیام به آنها اشاره شده است.

او در این پیام، «وظیفه عظیم نجات میهن و باز سازی کشور» را به «عهده و دوش» جوانان دانسته و نوشته در تاریخ ایران، همواره «فرزندان این سرزمین» برای «نجات» سرزمین، با پا خواسته‌اند.

شهبانو پهلوی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است که فرزندش، شاهزاده رضا پهلوی نیز بر این باور است که «تغیر و تحوّل ملی...باید بدون دخالت بیگانگان و فقط به دست ایرانی انجام گیرد.»