کامالا هریس با پذیرش رسمی معاونت جو بایدن تاریخ‌ساز شد

کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا و دادستان پیشین، در خانواده‌ای مهاجر متولد شده است.

سناتور کامالا هریس، شامگاه چهارشنبه ۲۹ مرداد در سومین روز از گردهمایی مجازی حزب دمکرات، به طور رسمی پیشنهاد مقام معاونت جو بایدن را پذیرفت و از آمریکایی‌ها خواست تا در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر به آقای بایدن رای بدهند.

خانم هریس همچنین در سخنان خود، رهبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده را «شکست‌خورده» و «تفرقه‌افکنانه» توصیف کرد و او را متهم ساخت که با نحوه مدیریت ناکارآمد خود، به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، هزینه‌های گزافی بر زندگی و معاش مردم آمریکا تحمیل کرده است.

خانم هریس، سناتور کالیفرنیا و دادستان پیشین، در خانواده‌ای مهاجر متولد شده و نخستین زن رنگین‌پوست و آسیایی-آمریکایی‌تبار است که با پذیرش پیشنهاد جو بایدن «تاریخ‌ساز» شده و با غلبه بر موانع نژادی در طول سال‌ها فعالیت سیاسی، توانسته به چنین جایگاهی در تاریخ ایالات متحده دست یابد.

او در سخنرانی خود تاکید کرد که نحوه اداره کشور توسط ترامپ، آمریکا را به «نقطه شکست» رسانده است و به صراحت از رای‌دهندگان خواست تا در روز سوم نوامبر با انتخاب جو بایدن، ترامپ را شکست دهند.

سناتور هریس همچنین اظهار داشت که «آشوب و تلاطم مداوم ما را سرگردان کرده است، ناکارآمدی (دولت ترامپ) ما را به وحشت انداخته و سنگدلی باعث شده که احساس تنهایی کنیم.»

خانم هریس افزود: «ما بهتر از این می‌توانیم عمل کنیم و لیاقت‌مان بیشتر از اینهاست.»

اگر بایدن ۷۷ ساله با کسب حداکثر آرا و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر انتخاب شود، مسن‌ترین رئیس‌جمهوری خواهد بود که تاریخ آمریکا تا امروز به خود دیده است.

نامزدی خانم هریس در مقام معاون رئیس‌جمهوری نیز جایگاه او را به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴ قوت می‌بخشد.