آمار رسمی کرونا در ایران؛ مرگ ۱۲۷ بیمار دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۲۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز چهار‌شنبه، ۱۹ شهریور، در گزارش روزانه خود مجموع شمار قربانیان کرونا در ایران را نیز ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرد.

خانم لاری همچنین از شناسایی ۲۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی همین مدت خبر داد و گفت آمار کلی مبتلایان به این بیماری در ایران ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

بر اساس این گزارش رسمی، از میان این بیماران تازه شناسایی‌زده، ۱۲۲۶ نفر در بیمارستان‌های مختلف ایران بستری شده‌اند و در حال حاضر ۳۷۱۳ نفر از کل بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

پیشتر صحت آمارهای رسمی کرونا در ایران را کارشناسان داخلی و برخی مقام‌های رسمی مانند برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس مورد تردید قرار داده‌اند.

برخی منابع خبری نیز شمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را دست‌کم دو برابر آمار رسمی وزارت بهداشت گزارش کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر وضعیت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین قرمز است.

استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.