امام جمعه ملارد از وزیر بهداشت عذرخواهی کرد

امام جمعه ملارد

امام جمعه ملارد که در خطبه‌های نمازجمعه پسر وزیر بهداشت ایران را به رانت‌خواری در پیمانکاری ساخت سه بیمارستان متهم کرده بود، در واکنش به تکذیب‌نامه وزیر بهداشت، از او و پسرش عذرخواهی کرد و از آن‌ها «حلالیت» خواست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید حسین حسینی نوری، امام جمعه ملارد، در نامه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور، منتشر کرد، گفت انتقادش از وزیر بهداشت و پسر او «بر اساس اطلاعات غلط و گزارش خلاف واقع» بود.

امام جمعه ملارد در خطبه‌های نماز جمعه خطاب به وزیر بهداشت گفته بود «آقازاده شما به چه رانتی آمده به‌عنوان پیمانکار ساخت سه بیمارستان را در اختیار گرفته و بین راه پول هم گرفته و ول کرده رفته؟»

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در واکنش به این اظهارات در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ضمن تکذیب پیمانکاری و دریافت پول توسط پسرش از دستگاه قضایی خواست در صورت وجود مدارک، پسرش را «به اشد مجازات محکوم» کند.

امام جمعه ملارد در نامه خود همچنین با اشاره به «گزارش خلاف واقع» که به او داده شده، از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواست موضوع را بررسی و پیگیری کند.

امامان جمعه در ایران را رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌کند و محورهای سخنان آن‌ها را نیز نهادهای «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه» و «ستاد برگزاری نماز جمعه» تهیه و ابلاغ می‌کنند.

به‌گفته امام جمعه ملارد، این منطقه شهری از استان تهران هیچ بیمارستانی ندارد و احداث بیمارستانی در این منطقه که از سال ۹۱ به تصویب رسید و از سال ۹۴ ساخت آن شروع شد، با تأخیرهای پی‌درپی همچنان نیمه‌کاره مانده است.