وزارت خارجه ایران: بحث دخالت هکرهای ایرانی در انتخابات آمریکا مضحک است

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید گزارش‌ها از تلاش هکرهای ایرانی برای هدف قرار دادن افراد و سازمان‌های فعال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا «مضحک» است و «برای تهران اهمیتی ندارد که چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند».

به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده روز جمعه، ۲۱ شهریور، همچنین دولت آمریکا را متهم کرد که «دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده» است و نمی‌تواند خود چنین ادعایی را مطرح کند.

گزارش‌ مربوط به دخالت هکرهایی از ایران، روسیه و چین البته توسط دولت آمریکا مطرح نشده است، بلکه روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور تام برت، معاون شرکت مایکروسافت در مطلبی که در وب‌سایت این شرکت منتشر کرد نوشت که گروه‌های خارجی تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ تشدید کرده‌اند.

به گفته این مقام شرکت مایکروسافت، هکرهای مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های ناموفقی برای حمله سایبری به مقام‌های ستاد انتخابات دونالد ترامپ داشتند.

بیشتر در این باره: مایکروسافت: حمله هکرهای روسی٬ چینی و ایرانی به افراد و نهادهای مرتبط با انتخابات آمریکا

مقام‌های دولت ایران به‌ویژه حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران در طول دو سال بارها از ریاست ‌جمهوری ترامپ در آمریکا ابراز نارضایتی کرده‌اند و تمایل خود را برای ریاست‌ جمهوری فرد دیگری به جز دونالد ترامپ نشان داده‌اند.

پیش از این، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به چین، روسیه و ایران نسبت به هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هشدار داده بود.

چین و روسیه نیز مانند حکومت ایران هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا و یا حملات سایبری به نهاد و سازمان‌های سیاسی‌ آمریکا را رد کرده‌اند.