آمار رسمی کرونا در ایران؛‌ بیش از ۲۰۰ نفر در یک روز جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری که روز جمعه چهارم مهرماه آمار رسمی مربوط به مبتلایان و مرگ و میر کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در طول همین مدت ۳ هزار و ۵۶۳ بیمار جدید نیز شناسایی شده‌اند.

بدین ترتیب طبق آمار وزارت بهداشت تعداد کل کسانی که قربانی این بیماری شده‌اند، به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید و مجموع تعداد مبتلایان نیز حدود ۴۴۰ هزار نفر است.

آمارهای وزارت بهداشت درباره کرونا در ایران در طول ماه‌های گذشته همواره محل تردید بوده است. پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تعداد قربانیان را دو برابر و تعداد مبتلایان را بین ۸ تا ۱۰ برابر آماری برآورد کرد که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفته که ۴ هزار و ۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در «وضعیت شدید» این بیماری هستند، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

خانم سادات لاری از ۲۴ استان شامل استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد به عنوان استان‌هایی نام برد که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.