آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۲۵۱ بیمار دیگر جان باختند

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، او که ظهر روز یک‌شنبه ۲۰ مهرماه به روال معمول هر روز آمار رسمی کرونا را اعلام می‌کرد از شناسایی ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید در طول این مدت خبر داد.

بدین ترتیب بر اساس آماری که وزارت بهداشت تاکنون اعلام کرده است، مجموع افرادی که به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند، ۲۸ هزار و ۵۴ نفر بوده است.

همچنین با احتساب آمار جدید بیماران شناسایی شده، تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسیده است.

آمارهای وزارت بهداشت از وضعیت کرونا در ایران همواره از سوی منابع مختلف از جمله منابع رسمی در داخل ایران مورد تردید قرار گرفته‌اند. مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در ایران را ۲ برابر آمار وزارت بهداشت و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰ برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

مقام‌های دولت ایران که وضعیت شیوع کرونا در اغلب استان‌ها را قرمز اعلام کرده‌اند، در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند با اعمال محدودیت‌های تازه در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و اعمال جریمه نقدی برای نزدن ماسک یا خروج بیماران مبتلا به کرونا از خانه، بحران شیوع کرونا را کنترل کنند.