همسر مؤسس جمعیت امام علی «۲۶ روز» است که هیچ اطلاعی از او ندارد

شارمین میمندی‌نژاد

زهرا رحیمی، همسر شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی که از ۱۱۴ روز پیش در بازداشت به سر می‌برد، اعلام کرد بیش از ۲۶ روز است هیچ اطلاعی از وضعیت او ندارد در حالی که در آخرین تماس‌، حال جسمی مساعدی نداشته است.

خانم رحیمی، مدیر جمعیت امام علی، روز یکشنبه ۲۰ مهر در صفحه توئیتر خود نوشت که ۲۶ روز است از همسرش که «در بازداشتگاه دو الف در بند است» کاملاً بی‌خبر است و هیچ‌کس جوابگو نیست.

او همچنین افزوده است که آقای میمندی‌نژاد «در آخرین تماس‌، حال جسمی مساعدی نداشت. به کجا بگویم؟»

خانم رحیمی پنج روز پیش نیز با انتشار نامه‌ای که خطاب به بازپرس شعبه ۲ دادسرای اوین نوشته بود، خواستار کسب اطلاع از وضعیت همسرش شده و نوشته بود: «کشتن فقط با شلیک مستقیم نیست بلکه بی‌خبری از عزیزان نیز نوعی کشتن است».

مدیر جمعیت امام علی که خود نیز دو روز در بازداشت بود، در این نامه نوشته که از زمان بازداشت آقای میمندی‌نژاد تنها یک‌بار موفق به دیدار با او شده است.

جمعیت امام علی که از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرده یکی از معروف‌ترین سازمان‌های خیریه در ایران است که هزاران نفر به‌طور داوطلبانه با آن همکاری می‌کنند.

اتهام مؤسس جمعیت امام علی «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» ذکر شده است.

فعالان مدنی و حقوق بشر در داخل ایران و همچنین نهادهای بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار آزادی شارمین میمندی‌نژاد شده‌اند.