پلیس: رانندگان به مسافران درباره ماسک تذکر دهند

یک مقام پلیس اعلام کرد دستورالعمل استفاده از ماسک برای رانندگان و مسافران اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌ها تنها مختص به شهر تهران است و «طرف حساب» پلیس نیز رانندگان هستند.

به گزارش روز جمعه، ۲۵ مهر، در خبرگزاری ایلنا به نقل از تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا حتی در کل استان تهران نیز اجرا نمی‌شود و تنها در شهر تهران، و نه حتی در جاده‌های خارج شهر به اجرا گذاشته خواهد شد.

آقای حسینی افزود، در شهر تهران، اگر راننده تاکسی یا اتوبوس از ماسک استفاده نکند، «۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.»

به گفته وی، همچنین اگر مسافر در تاکسی و اتوبوس از ماسک استفاده نکنند، راننده اتوبوس یا تاکسی ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

این مقام پلیس، نحوه اجرای این ابلاغیه در روزهای اول را «تذکر» پلیس به رانندگان و مسافران عنوان کرده و پس از اطلاع‌رسانی کامل، می‌تواند اقدام به جریمه متخلفان کند.

وی «طرف حساب پلیس» را رانندگان تاکسی و اتوبوس‌ها اعلام کرده و گفت: «راننده موظف است به مسافر تذکر دهد که از ماسک استفاده کند و اگر مسافر رعایت نکرد حق دارد از سوار کردن این مسافر خودداری کند.»

در ایران با وجود ماه‌ها شیوع کرونا که خسارات مالی و جانی بسیاری بر جا گذاشته، در تهران و آن هم به تازگی استفاده از ماسک در خارج از منزل اجباری شده است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران رفتار ویروس را منوط به رفتار مردم می‌دانند، اما در مورد وضع قانون برای کنترل شیوع و ضمانت اجرای آن، کمتر سخنی گفته می‌شود.