آمریکا اجرای حکم شلاق نوکیش مسیحی در رشت را محکوم کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی از اجرای حکم شلاق یک نوکیش مسیحی در رشت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این موضوع را به شدت محکوم کرد.

رسانه‌های حقوق بشری از جمله کمپین دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و مدنی و همچنین ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، روز پنج‌شنبه از اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق محمدرضا (یوهان) امیدی، نوکیش مسیحی به اتهام «شرب خمر» در مراسم عبادتی مسیحیان، در دفتر دادستان عمومی و انقلاب رشت خبر داده بودند.

این حکم شهریور ۱۳۹۶ صادر شده و صبح روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹ در دفتر دادستانی رشت اجرا شد.

flogged

این نوکیش مسیحی، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت صهیونیستی» با تحمل ۲ سال حبس از زندان اوین آزاد شده و روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۲ سال تبعید عازم شهر برازجان در استان بوشهر شده بود.

محمدرضا (یوهان) امیدی، باید ۲ سال دوران تبعید را در شهرستان دشتستان از توابع شهر بُرازجان واقع در استان بوشهر سپری کند.

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار توئیتی گفت «از گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران محمد رضا امیدی را برای نوشیدن شراب عشای ربانی ۸۰ بار شلاق زده است، عمیقا آشفته‌خاطر شدیم. وی پیش از این به دلیل عضویت در یک کلیسای خانگی دو سال را در زندان به سر برده بود».

خانم اورتگاس گفت ما این مجازات‌های ناعادلانه را محکوم کرده و از ایران می خواهیم که به همه ایرانیان اجازه آزادی عمل در پایبندی به عقایدشان را بدهد.