صدای دست‌کم یک انفجار شدید در پایتخت عربستان شنیده شد

نمای عمومی از شهر ریاض

گزارش‌ها حاکی است که صدای یک انفجار شدید روز سه‌شنبه، هفتم بهمن، در پایتخت عربستان سعودی شنیده شد که علت آن هنوز مشخص نیست.

شاهدان عینی همچنین خبر می‌دهند صدای دو انفجار دیگر نیز در ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی، در شهر ریاض به گوش رسید و ستونی از دود نیز بر فراز محله‌ای از این شهر مشاهده شد.

شبکه خبری العربیه با نشان دادن ویدئوهای مربوط به این انفجارها که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، از رهگیری یک موشک بر فراز ریاض خبر داد اما مقامات سعودی هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند. هیچ فرد یا گروهی نیز هنوز مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

این خبر سه روز پس از آن منتشر می‌شود که عربستان سعودی از حمله هوایی حوثی‌ها با استفاده از موشک یا پهپاد به سمت ریاض و انهدام این هدف در آسمان خبر دادند.

روز چهارم بهمن نیز صدای انفجاری در حوالی شهر ریاض شنیده شد که به گفته مقام‌های سعودی، مربوط به رهگیری و انفجار این هدف بوده است.

گروه حوثی‌ها که مورد حمایت ایران است پیش از این مسئولیت حملات موشکی و پهپادی به فرودگاه‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های نفتی عربستان را بر عهده گرفته بود اما حملات آن‌ها به ندرت به ریاض رسیده است.

یک روز پس از حمله هوایی روز شنبه به ریاض، ایالات متحده بر حمایت از عربستان تأکید کرد و فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز این حمله را محکوم کردند.

بر اساس گزارش رویترز/پ.پ/ک.ر