«۱۱ درصد» دانشجویان علوم پزشکی به کرونا مبتلا شده‌اند

همزمان با ابراز امیدواری حسن روحانی برای شروع واکسیناسیون «کادر درمان و افراد پرریسک» از ابتدای اسفندماه، سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ۱۱درصد دانشجویان علوم پزشکی به کرونا خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری، تعداد کل دانشجویان پزشکی در ایران ۲۴۰ هزار نفر است که بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از آنها ساکن خوابگاه‌های دانشگاهی هستند.

میانگین ابتلا به کرونا در خوابگاه‌ها نیز ۱۰ درصد گزارش شده که به آمار کلی شیوع کرونا در میان دانشجویان نزدیک است.

کادر درمان در ایران و سایر کشورهای جهان بدلیل رابطه نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا در معرض آسیب جدی قرار داشته‌اند و درصد قابل توجهی از آنها مبتلا شده یا جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸۲۰ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، از این تعداد، ۶۶۰ نفر در مراکز درمانی سراسر کشور بستری شدند و با احتساب آنها مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ نفر رسید.

به گفته سیما لاری، در این مدت، ۷۲ نفر نیز جان باختند و بدین ترتیب شمار جان باختگان کرونا در ایران بر اساس آمار دولتی، به ۵۸ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره کرونا همواره از سوی برخی منابع دیگر مورد تردید قرار گرفته و مقام‌های سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا را سه تا چهار برابر آمار رسمی برآورد کرده‌اند.

در گزارشی دیگر، خبرگزاری میزان به نقل از علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از سیر صعودی کرونا در تهران ابراز نگرانی کرده است.

آقاز زالی افزوده که بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، «در حال حاضر ۲۱۰۰ بیمار در مجموع بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری هستند که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است».