سفر بایدن و هریس به آتلانتا در پی قتل شش زن آسیایی

در پی شلیک در سه سالن ماساژ در شهر آتلانتا و کشته شدن ۸ نفر که شش تن از آنها زنان آسیایی‌تبار بودند، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و کامالا هریس معاون اول او به ایالت جورجیا سفر کرده‌اند تا با رهبران جامعه آسیایی-‌آمریکایی دیدار کنند.

حادثه تیراندازی در سالن‌های ماساژ روز ۲۷ اسفندماه اتفاق افتاد و تاکنون مشخص شده که مظنون این حادثه رابرات آرون لانگ نام دارد که ۲۱ ساله‌ است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای گفته است آقای بایدن در دیدار با رهبران آسیایی-‌آمریکایی و مردم جزایر پاسیفیک حمایت خود از آنها را اعلام کرده و بر تعهد خود برای مبارزه با «بیگانه‌هراسی، نفرت و عدم تساهل» تاکید خواهد کرد.

این بیانیه می‌گوید رئیس ‎جمهوری آمریکا آگاه است و درک می‌کند که جامعه آسیایی‌تباران در کشور تحقیر شده و حملاتی علیه آنها صورت گرفته است.

موضوع شیوع کرونا نیز یکی از اهداف این دیدار است و قرار است رئیس‌جمهوری آمریکا از مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها در ایالت جورجیا نیز دیدار کند.

البته قبلا قرار بود سفر آقای بایدن به ایالت جورجیا معطوف به این موضوع و سبد ۱.۹ تریلیون دلاری کمک‌های دولتی به مردم و کسب و کارها در دوران شیوع کرونا باشد، اما بعد از کشته شدن زنان آسیایی‌تبار در سالن‌های ماساژ، برنامه سابق تغییر یافت و اکنون هدف اصلی این سفر، حمایت بایدن از آسیایی‌تباران آمریکا اعلام شده است.