افزایش ٨٠ درصدی مراجعه به اورژانس در نوروز امسال بر اثر تصادفات و کرونا

رییس سازمان اورژانس ایران می‌گوید که مراجعه به مراکز درمانی و اورژانس‌ها در سال جدید به نسبت سال گذشته تقریبا ٨٠ درصد افزایش پیدا کرده که دلیل آن شیوع کرونا و رشد آمار تصادفات است.

پیرحسین کولیوند در سخنان روز پنج‌شنبه خود از کرونا و تصادفات به عنوان «دو تهدید» کنونی در ایران نام برد و گفت که این دو عامل باعث افزایش قابل ملاحظه مراجعات به اورژانس‌ها شده است.

به گفته او، هم آمار مصدومان حوادث ترافیکی امسال به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و هم مراجعه بیماران مبتلا به کرونا.

آقای کولیوند افزود: «تلفات جاده ای نیز افزایش زیادی داشته است و این یعنی دو تهدید وجود دارد. یکی از تهدید ها ویروس کرونا آن هم از نوع جهش یافته است که سرعت انتقال بالایی دارد و در دو نوبت عوارض را بارز می کند و دیگری نیز تصادفات است.»

ایران یکی از بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر تصادف را در جهان دارد. آمار تفکیکی از برخی استان‌ها نظیر زنجان، سیستان و بلوچستان، و آذربایجان شرقی حاکی از رشد ۴۰ تا ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال است.

شیوع ویروس کرونا در کشور نیز طبق آمار رسمی ایران تاکنون به بهای جان ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر تمام شده است، اگرچه تردیدهایی جدی درباره صحت این آمار وجود دارد و برخی کارشناسان آمار قربانیان ویروس کرونا را به مراتب بیشتر از این برآورد می‌کنند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایسنا؛ س.ن