رکورد شناسایی بیمار مبتلا به کرونا در ایران: ۲۴۷۶۰ بیمار طی ۲۴ ساعت

با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران، رکورد مبتلایان شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز شکسته شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام این خبر گفت این تعداد بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده و در همین مدت، ۲۹۱ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش ایرنا بر اساس اظهارات سیما لاری، تا ظهر روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین، تعداد کل جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر و شمار مبتلایان به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

خانم لاری همچنین خبر داده که از میان مبتلایان تازه شناسایی‌شده، سه هزار و ۱۳۲ نفر بستری شدند. در حال حاضر، چهار هزار و ۴۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری در ایران تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران از ارائه آمار تفکیکی ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از کرونا در کشور خودداری می‌کنند و درستی آمارهای آنها به ویژه در زمینه شمار قربانیان، از سوی منابع مستقل مورد تردید قرار دارد.

در حال حاضر، ۲۹۵ شهرستان در ایران قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و میزان عمل به پروتکل‌های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران‌کننده و طبق آخرین گزارش‌ها تنها ۵۶ درصد است.

دولت حسن روحانی در تعطیلات نوروز مانعی جدی برای مسافرت‌های نوروزی لحاظ نکرد و مقام‌های وزارت بهداشت نیز تنها به خواهش و التماس به شهروندان برای پرهیز از سفر اکتفا کردند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و مهر/ ب. ب./ ف. دو.