دو پاسدار در درگیری سپاه با «ضدانقلاب» در مریوان کشته شدند

روابط عمومی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» متعلق به نیروی زمینی سپاه پاسداران از درگیری این نیرو با افرادی خبر داد که آنها را «عناصر یک تیم تروریستی ضدانقلاب» در منطقه مریوان نامید.

آن‌ طور که روابط عمومی این قرارگاه روز پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت، گزارش کرده، دو نفر از اعضای این «تیم» و دو نفر از اعضای سپاه در جریان این درگیری کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این درگیری، شامگاه چهارشنبه حدود ساعت هشت شب رخ داده است.

در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» نیروی زمینی سپاه همچنین آمده که شماری از اعضای این تیم نیز زخمی و تعدادی نیز «متواری» شدند.

اطلاعیه یادشده به جزئیات بیشتری در این زمینه، از جمله علت درگیری، نحوه کشته‌ شدن نیروهای سپاه، شمار زخمی‌شدگان و هویت تیم طرف درگیری سپاه اشاره نکرده است.

به گزارش سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، هویت دو عضو سپاه پاسداران که در درگیری‌های امروز مریوان کشته شدند، «عثمان جهانی» و «ناصر امینی» اعلام شده است.

این سایت هم‌چنین روز چهارشنبه، اول اردیبهشت ماه از موج بازداشت شهروندان کُرد پس از کشته شدن یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران در هفته گذشته در پیرانشهر خبر داد.

به گزارش هه‌نگاو، عثمان حاجی‌حسینی دیگر عضو سپاه پاسداران نیز شامگاه جمعه ۲۷ فروردین در جاده زیویه کشته شده و پس از چند ساعت گروه موسوم به «عقاب‌های زاگرس» مسئولیت کشته شدن او را بر عهده گرفته‌است.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر همسر آقای حاجی‌حسینی، داماد او به علاوه برادر و مادرش توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند و تاکنون از وضعیت آن‌ها گزارشی در دست نیست.

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه طی سال‌های اخیر شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دموکرات کردستان ایران و اعضای حزب حیات آزاد کردستان، موسوم به پژاک، بوده است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، اما این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.