زاکانی به نفع رئیسی از انتخابات کنار رفت

علیرضا زاکانی (راست) و ابراهیم رئیسی

روز چهارشنبه، ۲۶ خرداد، علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت‌ها اعلام کرد.

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، علیرضا زاکانی که در امامزاده علی‌اکبر چیذر تهران حضور یافته بود، گفت: «با توجه به اقبال فراوانی که از آیت‌الله رئیسی شده است من ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای می‌دهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.»

علیرضا زاکانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز نوشت که «با ایده و برنامه‌ای متفاوت» آمده بود «تا مدافع ارزش‌های انقلاب خمینی» و «فریاد غارت‌زده‌ها بر سر غارتگران» باشد.

او اضافه کرد: «هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای ‎رئیسی است.»

رسانه‌های داخلی ایران دوشنبه شب در خبری اعلام کرده بودند که آقای زاکانی در کاشان اعلام کرده بود که به نفع ابراهیم رئیسی کنار خواهد کشید.

در واکنش به آن خبر، عبدالناصر همتی، از دیگر نامزدهای این دور از انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران در توئیتی نوشته بود: «روزهای کمی تا انتخابات باقی مانده. ضمن تشکر از نامزدهای پوششی و سوپر پوششی به خاطر انجام وظایف محوله در بازی پلیس خوب و پلیس بد و نابرابر ساختن فضای انتخابات، منتظر انصراف نامزدهای مذکور به نفع جناب آقای رئیسی هستیم.»

برخی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در ایران در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر شد از نامزدی عبدالناصر همتی برای مقام ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

روز چهارشنبه، ساعاتی پیش از خبر انصراف علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده نیز اعلام کرد از رقابت‌های ریاست‌جمهوری انصراف داده است.