واکنش جهانپور به سفر ایرانیان به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در واکنش به سفر ایرانی‌ها به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا مدعی شد در برخی از کشور‌های همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است و به همین خاطر این کشورها به توریست‌ها واکسن تزریق می‌کنند.

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، روز شنبه از افزایش تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس یا کرایه اتوبوس دربستی به مقصد جلفا در مرز ایران و ارمنستان خبر داده و گفته بود کرایه هر اتوبوس از مبداء تهران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

همزمان خبرگزاری ایسنا گزارش داده بود هزینه سفر هوایی به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا حدود سه برابر شده و به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

برخی کشورهای منطقه از جمله روسیه، ترکیه، ارمنستان و امارات برای گردشگران خارجی واکسن رایگان ارائه می‌کنند.

بسیاری از ایرانی‌ها به خاطر تعلل و تاخیر دولت در واکسینه کردن شهروندان خود، رو به کشورهای خارجی آورده‌اند.

با این‌حال، آقای جهانپور مدعی شد «ارمنستان واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده‌اند و از آن‌جا که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌هایی که به آن‌جا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود».

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی است بیشتر شهروندان ایرانی با توجه به هزینه کم سفر به ارمنستان و رایگان بودن واکسن در این کشور، ترجیح می‌دهند که از طریق هوایی و زمینی به این کشور سفر کنند.

با توجه به خیز دوباره کرونا در ایران، روند کُند واکسیناسیون مورد انتقاد بسیاری از شهروندان است.

با استفاده از گزارش خبرآنلاین و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر