مأموران انتظامی به مردم یک روستا در ایرانشهر تیراندازی کردند

گزارش‌ها و ویدئوهای منتشرشده از روستایی در ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از تیراندازی مأموران انتظامی به‌سمت مردم در روز دوشنبه پنجم مهر حکایت دارد.

به‌گزارش «کمپین فعالین بلوچ»، در نتیجۀ این تیراندازی در روستای تمپ ریگان در شهرستان ایرانشهر «دست‌کم دو نفر زخمی شده‌اند».

گفته می‌شود این تیراندازی پس از آن رخ داده است که مأموران برای بازداشت صمد ریگی، فعال بلوچ، به این روستا رفته و قصد بازرسی منازل را داشته‌اند اما با مقاومت شهروندان روبه‌رو شده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ همچنین به‌نقل از صمد ریگی نوشته است که علت یورش مأموران به روستا «انتقاد او و شهروندان از ناامنی روزهای اخیر در ایرانشهر» بوده است.

مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی هنوز توضیحی دربارۀ این تیراندازی نداده‌اند.

در سال گذشته ده‌ها سوخت‌بر و کالابر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم و یا واژگونی خودرو در هنگام تعقیب و گریز، آتش گرفتن خودرو بر اثر نشانه گرفتن گالن‌های سوخت و یا عدم ارائۀ خدمات اورژانسی به زخمی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

اردیبهشت امسال نیز در جریان تیراندازی مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر به یک خودروی مظنون «به حمل مواد مخدر» در روستای محمدان، یک کودک پنج‌سالۀ بلوچ به‌نام صدرا نارویی کشته و پدر و مادرش زخمی شدند.