سخنگوی وزارت خارجه ایران: معرفی فیلم قهرمان به اسکار تصمیم درستی بود

نمایی از فیلم قهرمان تازه‌ترین کار اصغر فرهادی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است معرفی فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار «انتخاب خوب» و «تصمیم درستی» بود.

او در دیدار با محمد خزاعی، رئيس سازمان سینمایی ایران، همچنین خواستار ترسیم یک نقشه مشترک با همکاری وزارت خارجه و وزارت ارشاد تحت عنوان « پروژه راهبردی تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در خارج از کشور» شد و گفت «در بحث محور مقاومت و ایران فرهنگی باید محصولات سینمایی بیشتری تولید کنیم».

مقام‌های حکومت ایران از کشورهایی سوریه، لبنان و ونزوئلا و شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی در عراق، گروه‌های فلسطینی نزدیک به ایران و حوثی‌های یمن به عنوان اعضای محور مقاومت نام می‌برند. پیش از این محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد ایران نیز خواسته بود که تا جشنواره فیلم فجر سال آینده ۲۰ فیلم در زمینه شهادت و ایثار ساخته شود.

فیلم «قهرمان» که به‌تازگی به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد، نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال روی پرده رفت و جایزه بزرگ داوران این رویداد معتبر را به‌طور مشترک با یوهو کوآسمانن، کارگردان فنلاندی فیلم «کوپه شماره ۶»، از آن خود کرد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره معرفی «قهرمان» به اسکار در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر خبرگزاری‌های حکومتی مثل تسنیم و فارس نیز با انتشار مطالبی از این فیلم حمایت کرده بودند.

این فیلم همچنین موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، مشهور به اسکار آسیایی، شده است.

در فیلم «قهرمان» امیر جدیدی نقش مردی میانسال به نام رحیم را بازی می‌کند که به خاطر بدهی مالی به زندان افتاده است. او در زمان مرخصی کوتاه مدت خود تلاش می‌کند با پرداخت بخشی از بدهی‌اش، رضایت طلبکارش را که پیشتر نسبت خانوادگی با او داشته است، جلب کند.