هشدار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران نسبت به ادامه اعتصاب غذای رضا شهابی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به شرایط سلامت رضا شهابی، فعال کارگری، در دهمین روز اعتصاب غذای او در زندان هشدار داد.

بیانیه این سندیکا از مقامات جمهوری اسلامی می‌خواهد که به زندان و پیگرد فعالان سندیکایی پایان دهند و تاکید می‌کند «ادامه آزار جسمی و روانی» رضا شهابی و «بازجویی‌های بیشتر او» نمی‌تواند باعث تسلیمش شود و « تنها او را به سمت مرگ می‌راند».

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، در اعتراض به ادامه بازداشت موقت خود از روز دوشنبه ۲۳ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال کارگری از روز ۲۲ اردیبهشت در بازداشت به‌ سر می‌برد و وزارت اطلاعات او را به ارتباط با سسیل کوهلر و ژاک پاریس، زوج معلم فرانسوی، متهم کرده و گفته است که این دو شهروند فرانسوی برای ارتباط‌گیری با فعالان معلم و کارگر با هدف ایجاد «آشوب» و «بی‌ثبات‌سازی جامعه» تلاش می‌کردند.

آقای شهابی رضا شهابی اما این اتهام را رد کرده و می‌گوید که دیدار آنها با دو معلم فرانسوی بر اساس ارتباطات بین‌المللی رایج سندیکاها بوده و این دیدار در یک فضای عمومی انجام گرفته و تمام صحبت‌ها که دو ساعت بیشتر نینجامیده است، درباره سندیکا و مسائل سندیکایی بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه در ادامه بیانیه خود «خواهان توقف فوری بازجویی‌ها، تهدیدها و ‌توهین‌های بازجویان نسبت به رضا شهابی» شده و تاکید کرده که او «باید بلافاصله به یک بیمارستان مناسب خارج از زندان منتقل و ‌تحت معاینه و مراقبت‌های پزشکی لازم قراربگیرد».

با استفاده از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن