عضو مجلس سنای فرانسه کفالت سیاسی مهدی بهمن را بر عهده گرفت

ژولیان بارگتون، عضو مجلس سنای فرانسه، روز شنبه ۱۰ دی اعلام کرد که کفالت سیاسی مهدی بهمن، نویسنده و هنرمند، محکوم به اعدام در ایران را بر عهده می‌گیرد.

آقای بارگتون در شبکه اجتماعی توییتر به زبان فارسی نوشت که مهدی بهمن «تنها به دلیل مصاحبه با شبکه سیزده اسرائیل به جاسوسی متهم و به اعدام محکوم شده است».

او همچنین با اشاره به سوابق آقای بهمن در حوزه تقریب ادیان عنوان کرد که «من کفالت سیاسی او را پذیرفته و خواستار پایان دادن به اعدام‌ها در ایران هستم».

مهدی بهمن روز ۱۹ مهر در میانه اعتراضات سراسری در ایران به دنبال مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ۱۳ اسرائیل بازداشت شد. نزدیکان این نویسنده می‌گویند که قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با استناد به این مصاحبه او را متهم به جاسوسی و محکوم به اعدام کرده است.

گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان نیز حاکی از آن است که او در جلسه دادگاه از حق داشتن وکیل تعیینی محروم بوده است.

صدور حکم اعدام برای آقای بهمن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته و رسانه‌ها از جمله به این وجه رخداد توجه بسیاری کرده‌اند که او همواره در جهت رواداری میان ادیان فعالیت کرده است.

مهدی بهمن کتاب‌های تورات، زبور و انجیل را تذهیب کرده است که نسخه‌ای از آین آثار در کتابخانه کنگره آمریکا نگهداری می‌شود.

او همچنین نویسنده مجموعه داستان «سرمای استخوان‌سوز» است که به دلیل سانسور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار در ایران را دریافت نکرد و سال ۲۰۱۹ در آمستردام توسط نشر روناک منتشر شد.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن