انحلال پلیس ویژه ممفیس آمریکا در پی ضرب و شتم منجر به مرگ یک شهروند

پنج عضو پلیس ویژه ممفیس که متهم به قتل تایر نیکولز هستند

در پی ضرب و شتم منجر به مرگ یک شهروند آمریکایی توسط پنج عضو پلیس ویژه ممفیس در ایالت تنسی، این واحد ویژه پلیس منحل شد.

طی روزهای گذشته اعتراضاتی در ممفیس نسبت به کشته شدن تایر نیکولز در پی ضرب و شتم او توسط پلیس انجام شد.

او هنگام رانندگی توسط واحد ویژه «عملیات خیابانی برای بازگرداندن آرامش به محله‌ها» که بصورت مخفف «عقرب» نیز گفته می‌شود، متوقف و پس از ضرب و شتم توسط پنج پلیس این واحد درگذشت. هر پنج پلیس به همراه فرد کشته شده سیاه‌پوست هستند.

تصاویر ضبط شده در دوربین پلیس و یک دوربین چراغ برق نشان می‌دهد که نیکولز ۲۹ ساله در هنگام رانندگی اقدامی که دست‌مایه‌ای برای پلیس جهت برخورد خشن باشد، انجام نداده است.

مرگ او با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد و در نهایت رئیس پلیس منطقه روز یکشنبه ۹ بهمن‌ماه اعلام کرد بعد از دیدار با خانواده آقای نیکولز، افسران ارشد پلیس و نیروهای «عقرب» تصمیم به انحلال این نیروی وِیژه گرفته است.

واحد «عقرب»، متشکل از سه تیم ۳۰ نفره، دو سال پیش در راستای هدف قرار دادن مجرمان خشن در مناطقی که در معرض جرم و جنایت زیاد قرار دارند، تشکیل شد و از زمان درگذشت آقای نیکولز در ۷ ژانویه غیر فعال بوده است.

پنج افسر پلیس نیروهای ویژه با اتهام «قتل درجه ۲» متهم هستند و می‌توانند با ۶۰ سال حکم زندان مواجه شوند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که پلیس به محض متوقف کردن خودروی آقای نیکولز به او حمله کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

ضرب و شتم منجر به مرگ یک سیاه‌پوست دیگر با نام جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ توسط پلیس نیز منجر به اعتراضات گسترده در آمریکا شد.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن