ادامه رکوردشکنی قیمت دلار در بازار آزاد: ۴۷۵۸۰ تومان

در ادامه ثبت رکوردهای جدید، قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در روز پنج‌شنبه، ۲۷ بهمن‌ماه، به ۴۷ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، نرخ برابری پوند بریتانیا نیز در روز پنج‌شنبه به ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، و هر یورو با قیمت ۵۱ هزار و ۱۵ تومان معامله شد.

این گزارش‌ها حاکی است که هر سکه به قیمت ۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌‌شود. سکه طرح قدیم نیز ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش روز ۲۷ بهمن خود نوشت: «روز گذشته با وجود افزایشی شدن نرخ ارز صرافی‌ها، قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات آزاد از حرکت خود دست نکشید و رشد نسبتا قابل‌ توجهی را به ثبت رساند که به گفته برخی فعالان بازار سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عامل تداوم این روند افزایشی است.»

به نوشته این روزنامه، چون آقای «پرایس در آخرین اظهارنظر خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفته در حال حاضر هیچ مذاکرهای با ایران برای احیای توافق هستهای وجود ندارد» قیمت دلار هم‌چنان بالا می‌رود.

از دیگر مسائل قابل‌ توجه بازار ارز تهران در روز چهارشنبه می‌توان به خبر عرضه صد میلیون یورو در سامانه نیما از محل منابع ارزی موجود در کشور عراق اشاره کرد.

روز گذشته بانک مرکزی در مطلبی از تامین منابع ارزی سامانه نیما از منابع موجود در کشور عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر فروش بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو ارز از محل منابع موجود ایران در عراق طی روزهای گذشته در سامانه نیما، در روز چهارشنبه نیز به میزان صد میلیون یورو از این محل عرضه شد.

روزنامه دنیای اقتصاد درباره افزایش قیمت سکه نوشته است: «با افزایشی شدن نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. بر اساس فرمول محاسبه قیمت سکه طلا در معاملات بازار تهران می‌توان دریافت که نرخ دلار غیر‌رسمی تاثیر قابل ‌توجهی بر روند نرخ سکه طلا دارد.»

بیشتر در این باره: حرکت نه‌چندان آهستهٔ دلار در بازار آزاد به سمت ۵۰ هزار تومان