برگزاری مراسم روز دانشجو با شرکت طرفداران حکومت ایران


جمعي از مسوولان و معاونان وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري بمناسبت شانزده آذر، روز دانشجو، بر مزار سه دانشجوئی که در این روز جان خود را از دست دادند، حاضر شدند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ) ايسنا)، ‌ برخي اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، و آنچه که " اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل " خوانده می شود هم در این مراسم حضور داشتند.


مقام های جمهوری اسلامی و دانشجویان طرفدار حکومت در حالی به امام زاده عبدالله، محل دفن مهدی شريعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نيا رفتند که دفتر تحکیم وحدت مهم ترین تشکل دانشجوئی ایران، روز چهارشنبه ، پانزدهم آذر، به همین مناسبت راهپیمائی را در اعتراض به سیاست های جمهوری اسلامی در دانشگاه تهران برپا کرد.


دفتر تحکيم وحدت در بيانيه خود زير عنوان " دانشگاه زنده است ،" این گرد هم آئی را اعتراضی به سلب حق تحصيل و تدريس، تعرض به حريم دانشجويان، سلب حق فعاليت های صنفی و سياسی تشکل های دانشجويی و صدور احکام سنگين کميته‌های انضباطی خوانده بود.


مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی، و مصطفی بزرگ نیا سه دانشجوبا گرایش های متفاوت بودند که در شانزده آذرهزار و سیصد و سی ودو، در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون، معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا به ایران، در دانشگاه تهران با تیراندازی ماموران انتظامی کشته شدند.