وکیلان مدافع زنان زندانی را به دادگاه راه ندادند

امروز چهارشنبه شيرين عبادی و نسرين ستوده، وکلای اعضای بازداشت شده کمپين يک ميليون امضاء برای آگاهی از وضعيت موکلانشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردند اما اجازه ورود به دادگاه را نيافتند.



شيرين عبادی در اين باره به سايت زنستان، وب سايت خبری مرکز فرهنگی زنان ايران، گفت: « وقتی وکيل دادگستری را به دادگاه راه نمی دهند، بايد انتظار هر نوع بی قانونی را هم داشت ».



ناهيد کشاورز و محبوبه حسين زاده، دو تن از فعالان زنان به همراه سه تن ديگر از اعضای کمپين يک ميليون امضاء، روز دو شنبه سيزدهم فروردين ماه مشغول جمع آوری امضاء در پارک لاله تهران بودند که بازداشت شدند.



ديروز سه شنبه سه تن از آنان به قيد ضمانت آزاد شدند اما ناهيد کشاورز و محبوبه حسين زاده که پيش از اين نيز به همراه بيش از سی تن از فعالان زنان دستگير شده بودند، به بند ۲۰۹ زندان اوين و سپس بند عمومی زنان منتقل شده اند.



اعضای کمپين يک ميليون امضاء در اعتراض به قوانين زن ستيز جمهوری اسلامی و برای رفع تبعيض از زنان در کليه قوانين جمهوری اسلامی به جمع آوری امضاء از مردم می پردازند.



در بيانيه کمپين يک ميليون امضاء آمده است: « ما امضاء کنندگان اين بيانيه خواستار رفع تبعيض از زنان در تمام قوانين هستيم و از قانونگذاران می خواهيم که نسبت به بازنگری و اصلاح قوانين بر اساس تعهدات بين المللی دولت، اقدام کنند ».