رهبران اوکراین برای حل بحران سیاسی گفت و گو کردند

دور دیگری از گفت و گو های رهبران رقیب اوکراین، برای حل بحران سیاسی آن کشور، شنبه شب، انجام شد.


بنا بر گزارشها، ویکتور یوشچنکو Viktor Yushchenko رییس جمهوری اوکراین بامداد امروز اعلام کرد، با ویکتور یاناکوویچ Viktor Yanukovych نخست وزیر به توافق رسیده تا انتخابات پارلمانی را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی چهار ماه دیگر برگزار کنند.


رییس جمهوری اوکراین، روز شنبه طی دستوری ، هزاران تن از نیروهای مسلح وزارت کشور را به کیف Kyiv پایتخت اوکراین فراخواند ، اما بنا بر گزارشها این سربازان که گفته میشود شمار آنان به حدود 3500 نفر میرسد، قبل از رسیدن به پایتخت توسط نیرو های گارد ویژه وفادار به ویکتور یاناکوویچ نخست وزیر متوقف شدند.


رییس جمهوری، نخست وزیر، و شماری دیگر از مقامات دولتی اوکراین، شنبه شب بار دیگر تلاش کردند برای برون رفت از بحران کنونی بایکدیگر گفت و گو کنند.


تنشها در اوکارین هفته گذشته در پی ان اوج گرفت که ویکتوریوشچنکو رییس جمهوری پنجشنبه گذشته، سیاتو اسلاو پیسکان Svyatoslav Piskun ، دادستان کل اکراین را که از هواداران نخست وزیر است از کار برکنار کرد.


در پی این اقدام پلیس وفادار به نخست وزیر که رقیب اصلی رییس جمهوری اوکراین است ، با اعمال زور تلاش کرد دادستان کل را بر سرکار خود باز گرداند.


یوشچنکو همچنین ماه گذشته دستور انحلال مجلس را صادر کرد و خواهان انتخابات زود رس شد.


رييس‌جمهوری اوكراين از طرفداران غرب و نخست وزير اين كشور كه مدت‌هاست بر سر قدرت با يكديگر اختلاف دارند، هفته گذشته خواستار تعیین تاريخ برگذاري انتخابات پارلماني شدند.