علی شاکری استاد دانشگاه به اقدام های امنیتی متهم شد

خبرگزاری دانشجويان ايران گزارش داده که برای علی شاكر ی استاد دانشگاه و فعال سیاسی ایرانی – آمریکايی به اتهام مسايل امنیتیقرار قانونی صادر شده و پرونده او در معاونت امنيت دادسرا ی عمومی و انقلاب تهران در دست رسيدگی است.


براساس اين گزارش، وی هم اکنون در بازداشت به سر می برد. هنوز مقامات مسئول و منابع خبری ديگر، واکنشی به اين گزارش نشان نداده اند.


پيشتر مقامات مسئول در جمهوری اسلامی خبر بازداشت آقای شاکری را رد کرده بودند.


علی شاکری عضو ايرانی شورای «ابتکار شهروندان برای صلح» در دانشگاه ارو ا ين در جنوب کاليفرنيا ، که از بازرگانان موفق ایرانی با تابعیت دوگانه ایرانی – آمریکایی است، سه ماه پیش برای عیادت از مادر بيمار خود به ايران سفر کرد، اما مسئولان جمهوری اسلامی مانع از خروج و بازگشت او به آمریکا شدند.


هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش، دو پژوهشگر و فعال مدافع حقوق مدنی و سیاسی دیگر نیز که دارای تابعیت دو گانه ایرانی – امریکائی هستند، به اتهام جاسوسی بازداشت و زندانی کرده است.


نازی عظیما ، گزارشگر رادیو فردا نیز ایرانی – آمریکایی دیگری است که دستگاه های امنيتی و قضايی گذرنامه او را به اتهام آنچه «همکاری با رادیو ضدانقلابی فردا» خوانده شده،ضبط کرده اند و به او اجازه نمی دهند ایران را ترک گوید.