خبر آتش سوزی در دوازده پمپ بنزین در تهران تایید شد


در پی اعلام خبر سهميه بندی بنزين، در ساعت پايانی روز گذشته (پنجم تیرماه)، بسياری از صاحبان خودرو در تهران برای تهيه بنزين، پيش از آغاز رسمی سهميه بندی در نيمه شب گذشته، به پمپهای بنزين هجوم بردند.
هجوم مردم به پمپهای بنزين، ضمن ايجاد ترافيك شديد، درگیریهایی همراه آورد که در گیر و دار آن، چندین پمپ بنزین به آتش کشیده شد.
آتش نشانی تهران وقوع آتش سوزی در دوازده پمپ بنزین را تایید کرده است. اما مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي جمهوری اسلامی، می گوید: در سراسر ایران، تنها دو یا سه جايگاه توزیع بنزین را آتش زده اند.
از سوی دیگر، مرتضی تمدن، عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی، عامل هرگونه ناآرامی در ایران، از جمله به آتش كشيدن چند پمپ‏ بنزين در تهران را "تروریستها" دانست، و با اشاره به ناآرامی های تیرماه سال ۱۳۷۸ در خوابگاه و کوی دانشگاه تهران که پس از چند روز با سرکوبی خونین دانشجویان پایان گرفت، گفت: "در بحث كوی دانشگاه و هر جا كه در كشور ناآرامی پيش آمده، بدون ترديد دلارهای آمريكايی در آنجا هزينه شده است."


در توصیف آشوبهای دیشب در اطراف شماری از پمپهای بنزین، ناصر رئيسي فر، رييس هيات مديره اتحاديه جايگاه داران پمپ بنزين، به خبرنگار ایسنا گفت آن چه دراين شب برجايگاه داران گذشت فاجعه بود. وی از نيروی انتظامی، بدلیل نفرستادن نيروی كمكی برای برقراری امنيت و حفاظت جايگاهها، انتقاد کرد. وی همچنین از وقوع درگیری هایی در پمپهای بنزین گرگان، مازندران و آذربايجان شرقی و غربی خبرداد.