ایران اتهام آمریکا مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی در حمله های تروریستی در عراق را رد کرد.


ایران اتهام ایالات متحده مبنی براینکه جمهوری اسلامی با استفاده از شبه نظامیان حزب الله لبنان اسلحه در اختیار شورشیان شیعه در عراق قرار


می دهد را رد کرد.


محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز سه شنبه با اشاره به گزارش ارتش آمریکا مبنی بر دستگیری یکی از نیروهای عالی رتبه حزب الله در جنوب عراق و ارتباط آن با ايران ، گفت: متاسفانه دولتمردان آمريكايي اين روزها به انتشار سناريوهاي متوالي دروغين و مضحك بدون ارائه قرائن و مستندات و با اغراض سياسي و رواني عادت كرده‌اند .


ی ک ژنرال ارتش امریکا روز دوشنبه جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که با استفاده از نیروهای شبه نظامی حزب الله لبنان در عراق، گروه های شیعه عراقی را برای عملیات خرابکارانه آموزش می دهد.


در همین حال شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده از آنچه دخالت ایران در امور عراق خواند نگران است.


شان مک کورمک می گوید دولت ایران باید به اینگونه فعالیتها پایان دهد. انها می گویند که قصد دارند نقش بیشتری در کمک به اوضاع عراق ایفا کنند و می خواهند که به برقراری ثبات در عراق کمک کنند. اینگونه فعالیتها دقیقا نتیجه ای مخالف با انچه دولت ایران می گوید در بر دارد.