قسمت دوم «اعترافات» از سيمای جمهوری اسلامی پخش شد

شبکه های يک و خبرتلويزيون جمهوری اسلامی پنج شنبه شب، بيست وهشتم تيرماه، بخش دوم آنچه را «اعترافات» هاله اسفندياری، کيان تاجبخش و رامين جهانبگلو می خواند، بخش کرد.


در اين برنامه که با عنوان «به اسم دمکراسی» پخش شد، تلاش می شد تا نشان داده شود که اين پژوهشگران در جهت فروپاشی جمهوری اسلامی از طريق «براندازی نرم»، مشابه آنچه در جمهوری های سابق اتحاد شوروی رخ داد، فعاليت می کردند.


در طول برنامه شب گذشته نيز مانند بخش اول آن، در لابه لای سخنان اين پژوهشگران، تصاويری از اعتراضات و ناآرامی های گرجستان و اوکراين پخش می شد.


مرکز تحقيقاتی و دانشگاهی ِ وودرو ويلسون در واشينگتن با محکوم کردن عمل جمهوری اسلامی اعلام کرده است که هرگونه اعتراف منسوب به هاله اسفندياری، «که در سلول انفرادی بوده و به وکيلی دسترسی نداشته است، فاقد مشروعيت است.»


در برنامه ديشب همچنين بخش هايی از سخنان رامين جهانبگلو، پژوهشگر ايرانی – کانادايی که سال گذشته دستگير و پس از چهارماه بازداشت با قرار وثيقه آزاد شد و کيان تاجبخش، پژوهشگر آمريکايی – ايرانی که هم اکنون در زندان است، پخش شد.


رامين جهانبگلو گفت که در زندان به اين نتيجه رسيده که فعاليت هايی که داشته بيشتر در راستای منافع دشمنان ايران قرار گرفته است.


کيان تاج بخش، مشاور طرح های شهری درموسسه " جامعه باز" Open Society Institute متعلق به جرج سوروس هم گفت که آن موسسه می کوشد نوعی دمکراسی به سبک غرب، را در ايران به وجود آورد.


مصاحبه با اين پژوهشگران در اتاق هايی مبله ضبط شده بود، در حالی که اين افراد در طول بازجويی ها در زندان بوده اند.


وزارت امور خارجه آمريکا و سازمان های مدافع حقوق بشر، اقدام جمهوری اسلامی را در پخش اين گونه «اعترافات» محکوم کرده اند.