استقبال عفو بين الملل از آزادی علی شاکری

سازمان عفو بين الملل ضمن استقبال از آزادی علی شاکری، يکی از چهار ايرانی- آمريکايی بازداشت شده در ايران، از مقامات ايران خواست به نگهداری زندانيان در سلول های انفرادی پايان دهند.

نيکول شوويری، سخنگوی سازمان عفو بين الملل در گفت و گو با راديو فردا در اين باره می گويد: «سازمان عفو بين الملل از آزادی علی شاکری، با قرار وثيقه استقبال می کند. ما همچنين از مقامات جمهوری اسلامی می خواهيم به جزييات درباره اينکه چرا او را دستگير کردند ، اتهام او چيست و چرا اين اتهامات عليه او مطرح شده، توضيح دهند. از سوی ديگر ما از مقامات ايران می خواهيم نگهداری بازداشت شدگان در سلول های انفرادی را پايان دهند.»

خانواده علی شاکری، روز سه شنبه ۲۵ سپتامبر اعلام کردند که وی در يک تماس تلفنی با همسر و پسرش به آنها اطلاع داده که آزاد شده است.

در طول بازداشت آقای شاکری، خانواده وی در تهران بنا به درخواست دادگاه وثيقه ای ملکی به ارزش ۱۱۰ هزار دلار در اختيار دادگاه گذاشته بودند.

علی شاکری عضو ايرانی شورای ابتکار شهروندان برای صلح در دانشگاه ارواين در جنوب کاليفرنيا است و ضمن اداره يک شرکت موفق تجاری، در طول سال ها فعاليت اجتماعی و سياسی، به عنوان سخنگوی انجمن مدافع دموکراسی در ايران فعاليت داشته است.