سپاهان به دور نیمه پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت

در چارچوب دیدارهای برگشت مرحله یکچهارم پایانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان، قهرمان جام حذفی ایران و نماینده ایران در این مسابقات، امشب ( چهارشنبه چهارم مهر ) در ورزشگاه تودوروکی شهر هیروشیما در ژاپن با پیروزی بر تیم کاوازاکی فرونتال، قهرمان جام حذفی آنکشور راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.



دو تیم که هفته گذشته در دیدار رفت خود در اصفهان به تساوی بدون گل دست یافته بودند در دیدار برگشت نیز موفق به گشودن دروازه یکدیگر نشدند و با ادامه بسته ماندن دروازه ها در وقت اضافی سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.


در ضربات پنالتی، زردپوشان سپاهان هر پنج پنالتی خود را وارد دروازه آبی پوشان کاوازاکی کردند اما تیم ژاپنی ضربه چهارم خود را به بیرون زد تا در میان بهت هواداران پرشور خود، بازنده زمین را ترک کند و از گردونه مسابقات حذف شود.


سپاهان ایران با شکست کاوازاکی ژاپن با نتیجه پنج بر چهار در ضربات پنالتی، چهارشنبه آینده، یازدهم مهرماه بازی رفت خود در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزارخواهد کرد.


از سال 2002 میلادی که مسابقات فوتبال دو جام باشگاهی قاره آسیا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر شکل یافت، این نخستین باری است که یک تیم ایرانی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود میکند و در جمع چهار تیم برتر قاره آسیا قرار میگیرد.


قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا افزون بر دریافت جام قهرمانی و نیم میلیون دلار پاداش نقدی به مسابقات قهرمانی جام باشگاههای جهان راه می یابد.