محمود احمدی نژاد: مذاکره با آمریکا تنها در صورت تغییررفتار

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ، روز گذشته (یک شنبه) اعلام کرد مذاکره با آمریکا زمانی اتفاق می افتد که دولت آمریکا در رفتار و رویکرد خود تغییرات اساسی انجام دهد.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، محمود احمدی نژاد در جلسه عصر يکشنبه هيات دولت در مورد مذاکره با امریکا گفت: «اخيرا آقای بوش اعلام کرده که آماده مذاکره با ايران است و شرط کرده که ايران دست از حقوق هسته ای خود بردارد، در پاسخ می گوييم که ما هيچ وقت طالب مذاکره با آمريکا نبوده ايم.»


در همین حال روز یک شنبه محمد علی حسینی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت، ایران برای مذاکره با آمریکا آمادگی دارد به شرط آنکه این گفت و گوها عادلانه، بدون پیش شرط و با احترام متقابل باشد .


هفته گذشته جرج بوش رییس جمهوری آمریکا نسیت به مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد اما تاکید ورزید که گفت و گو با جمهوری اسلامی در صورت تعلیق روند غنی سازی اورانیوم امکان پذیر است.



دولت واشینگتن و بسیاری از کشورهای غربی بارها نگرانی خود را از ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران اعلام داشته و گفته اند که جمهوری اسلامی در پناه برنامه هسته ای خود قصد دستیابی به سلاح اتمی را دارد. مقامهای جمهوری اسلامی میگویند هدفشان از این برنامه هسته ای مسالمت آمیز است.