بحث اقدامات احتمالی عليه پ ک ک در شورای امنيت ملی ترکیه

عبدالله گل رييس جمهوری ترکيه امروز در شورای امنيت ملی کشورش، اقدامات احتمالی عليه شورشيان کُرد را به بحث خواهد گذاشت. پس از کشته شدن ۱۲ تن از سربازان ترک توسط افراد حزب کارگران کردستان پ کا کا، دولت ترکيه نزديک به ۱۰۰ هزار نفر از ارتش خود را به نوار مرزی با عراق اعزام کرده است.

روز گذشته اجساد سربازان ترکيه در حضور جمعی از مردم آن کشور که با سر دادن شعارهايی خواهان اقدامات تلافی جويانه بودند به خاک سپرده شد. آقای گل مردم را به آرامش فراخواند و همزمان، انتشار هر گزارشی درباره مرگ سربازان در رسانه های گروهی ترکيه ممنوع اعلام شد.

در همين حال در جريان ديدار علی باباجان وزير خارجه ترکيه از بغداد، نوری المالکی نخست وزير عراق تعهد کرد که از فعاليت پ کاکا در عراق جلوگيری خواهد کرد.

از سوی ديگر رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اعلام داشت آنکارا برای حل مشکل حمله افراد پ کاکا به خاک کشورش از راههای ديپلماتيک اقدام خواهد کرد اما تاکيد ورزيد که پارلمان ترکيه برای حمله به پايگاههای پ کاکا در خاک عراق چراغ سبز داده است.

حزب کارگران کردستان که از سوی اروپا، آمريکا، ايران، و ترکيه گروهی تروريستی شناخته می شود اخيرا بر حملات خود افزوده و طی يک ماه گذشته در حدود ۴۰ تن از افراد نظامی و امنيتی ترکيه را کشته است.