آزادی فوری مریم حسین خواه درخواست شد


"برنامه نظارت بر حمايت ازمدافعان حقوق بشر"، که سازمانی متشکل از "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" و "فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر" است، در بیانیه یی از جمهوری اسلامی خواسته است تا مریم حسین خواه ، از فعالان مدافع حقوق زنان در ایران را فوراً آزاد کند. در این بیانیه آمده است که مريم حسين خواه، از اعضای "مرکز فرهنگی زنان" و از فعالان "کمپين برای جمع آوری يک ميليون امضاء" سه روز پیش (هجدهم نوامبر، بیست و هفتم آبان ماه) پس از احضار و بازجویی در دادگاه انقلاب تهران ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
سايت "کمپين برای جمع آوری یک میلون امضاء" در راه لغو قوانین تبعیض آمیز علیه زنان درایران، فعالیت می کند. مریم حسین خواه چند روز پس از بسته شدن سایت "مرکز فرهنگی زنان"، با شکایت وزارت ارشاد، به دادگاه احضار و باتهام تشویش اذهان عمومی ، نشر اکاذیب، و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بازداشت شد.
بیانیه "برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر" اضافه می کند که ۱۲۱ نفر از فعالان حقوق زنان طی دو سال گذشته در ایران بازداشت، بازجويی و یا زندانی شده اند و قوه قضائیه جمهوری اسلامی نيز بيش از يک ميليون يورو وثيقه آزادی موقت آن ها را دریافت کرده است.
این بیانیه افزايش خشونت ها در ماه های اخیر در برخورد با فعالیت ها و گردهمآیی های مسالمت آمیز در ایران را قویاً محکوم کرده و به مسوولان جمهوری اسلامی یاد آور شده است که
ایران از امضاء کنندگان میثاق های بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است و همچنین در زمان اعلام نامزدی خود برای عضویت در شورای جدید حقوق بشر سازمان ملل، در سال گذشته، متعهد شد که "بالاترين سطح استانداردها را در ارتقاء و حمايت از حقوق بشر رعايت کند".