"احکام مجرمیت و تبرئه موسویان قطعی نیست"



به گزارش خبرگزاری های ایران بنقل قول از علیرضا جمشیدی ، سخنگوی قوه قضائيه جمهوری اسلامی ، حسين موسويان، از اعضای ارشد هیات مذاکره کننده هسته یی تهران در دوران ریاست ِ جمهوری ِ محمد خاتمی، از اتهامات جاسوسي و نگهداری اسناد محرمانه، در مرحله دادسرا، تبرئه شده است اما قاضي همین پرونده او را به اتهام تبليغ عليه نظام مجرم شناخته است . . آقای جمشیدی افزوده که احکام صادره دادسرا درباره اتهامات آقای موسویان باید به تایید دادستان برسد ودرصورت عدم موافقت ِ او با هریک از آنها، پرونده آقای موسویان، مجدداً، با صدور کیفر خواست، به دادگاه ارجاع خواهد شد.
حسین موسویان هم اکنون بقید وثیقه آزاد است.
غلامحسین محسنی اژه یی ، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بیست و سوم آبان ماه ِ گذشته، درباره اتهام های وارده به حسین موسویان ، گفته بود که " از نظر وزارت اطلاعات جرم حسین موسویان محرز و قابل اثبات است"، و او اطلاعات محرمانه یی را در اختیار بیگانگان، از جمله در اختیار ِ سفارت بریتانیا در تهران می گذاشته است. حجت الاسلام محسنی اژه یی همچنین اعلام کرده بود که " تاكنون چند بار افراد متنفذی، قاضی پرونده را خواستهاند و برای تبرئه حسین موسویان، تلاش کرده اند."
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی نیز، پیشتر، حسین موسویان را که از چهره های شاخص نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ِ جمهوری اسلامی بشمار می رود، تلویحا، و بدون ِ ذکر ِ نام ِ او،ً "جاسوس" خوانده بود.