حزب مشارکت خواستار ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شد

«حزب مشارکت ایران اسلامی» در بیانیه پایانی دهمین کنگره خود، تشکیل ائتلافی از همه نیروهای اصلاح طلب را خواستار شده است.


حزب مشارکت که بزرگترین حزب اصلاح طلبان در جمهوری اسلامی محسوب می شود در بیانیه خود با تاکید بر قانون اساسی به عنوان «میثاق ملی و قانون مادر» این قانون را دارای ظرفیت هائی دانسته است که رعایت آن می تواند در برقراری مناسبات دموکراتیک و حقوق شهروندی موثر باشد و بسیاری از نارسایی‌ های فعلی را از بین ببرد.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ایران برای همه ایرانیان» شعار راهبردی حزب مشارکت ایران اسلامی است و این حزب، با هر نوع تقسیم‌ بندی خودی-غیرخودی شهروندان بر مبنای سلایق سیاسی، قومی، اندیشه ای و زبانی مخالف است.



حزب مشارکت در این بیانیه با انتقاد از آنچه «سیاست خارجی تهاجمی دولت احمدی نژاد» نامیده، این سیاست را باعث به وجود آمدن اجماع جهانی علیه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، و صدورقطعنامه های تحریمی علیه ایران و تجدید نظر برخی همسایگان در روابط راهبردی خود با ایران ارزیابی کرده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، حزب مشارکت در پایان بیانیه اش بر محوریت محمد خاتمی در وحدت اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس هشتم تاکید کرده و گفته است اگر این انتخابات مانند انتخابات مجلس هفتم برگزار شود، در آن شرکت نخواهد کرد.