نتایج بررسی صلاحیت امزدهای مجلس اعلام شد


حسین طلا، معاون استانداری تهران اعلام کرده است که نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران دیشب به آنها اعلام شد. بگفته او، از مجموع ‪ ۱۴۰۳‬داوطلب نامزدی مجلس هشتم از حوزه انتخابيه تهران، ری، اسلامشهر و شميران، پس از بررسي، صلاحيت ‪ ۱۰۰۱‬را هيات اجرايی تاييد کرده و صلاحيت ‪ ۳۹۴‬ نفر از آن ها یا احراز نشده يا رد شده و ۸‬ نفر از همین نامزد ها نیز انصراف داده اند.
معاون استانداری تهران می افزاید: افرادی كه صلاحيت آنها تاييد يا احراز نشده از فردا (پنجشنبه چهارم بهمن ماه) تا روز شنبه آینده فرصت دارند شكاياتشان را برای رسيدگي به هيات نظارت استان ارائه دهند. سپس هیات های نظارت شورای نگهبان ده روز مهلت دارند تا به این شکایات رسیدگی کنند.
گروههای اصلاح طلب می گویند: بیشتر نامزدهای آنها در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شده اند. حزب اعتماد ملی به ریاست حجت الاسلام مهدی کروبی می گوید: هفتاد در صد از کاندیداهایش رد صلاحیت شده اند. عبدالله ناصری ، سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان نیز، که خود صلاحیتش رد شده، گفته است که صلاحیت بیش از پنجاه درصد نامزدهایشان در هیات های اجرائی تایید نشده است. اما سردار پاسدار علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات کشور این موضوع را رد کرده است. قراراست هیات های اجرائی نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای نمایندگی در استان های دیگر را امروز اعلام کنند. انتخابا ت مجلس شورای اسلامی ۲۴ اسفندماه آینده برگزار می شود.