انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی ادامه دارد

رای گیری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میاندوره یی مجلس خبرگان در برخی حوزه ها، از صبح امروز ادامه دارد. مسوولان ستاد انتخابات وزارت کشور جمهوری اسلامی میزان شرکت مردم در انتخابات امروز را تا کنون "بسیار خوب " توصیف کرده اند و خبرگزاری فارس می گوید: تا ساعت سه بعد از ظهر امروز شمار رأی دهندگان در حوزه انتخابيه تهران، ری، شميرانات و اسلام شهر بیش ازهشتصد هزار نفر بوده است. همین خبرگزاری می افزاید که انتظار می رود اکثر رای دهندگان در ساعات غروب برای رای دادن به حوزه ها بروند.
مسوول انتخابات شهر مشهد نیز، میزان حضور مردم را بسیار خوب توصیف کرده و گفته است : آنها انتظار دارند حضور مردم در غروب امروز افزایش یابد. ایت الله خامنه ای امروز صبح در هنگام انداختن رای خود به صندوق ها، از مردم خواست که در ساعات اولیه صبح به پای صندوق های رای بروند. آیت الله خامنه یی انتخابات امروز را برای جمهوری اسلامی "سرنوشتساز" خواند.
در همین حال خبرگزاری اسوشیتدپرس از تهران گزارش می دهد که میزان شرکت مردم در رای گیری حوزه های تهران تا این ساعت، بالا نبوده و صف های چند صد نفره یی در مساجدی در جنوب تهران برای رای دادن تشکیل شده اما این صف ها در حوزه های شمال شهر بسیار کوچکتر است.
وزارت کشور جمهوری اسلامی اعلام کرده است که نتايج انتخابات شهرستانها فردا اعلام میشود و نتیجه انتخابات تهران بتدریج یا یکجا تا پیش از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام خواهد شد.
"مصطفي پورمحمدي"وزير كشور جمهوری اسلامی امروز، جمعه ، بعداز بازديد از ستاد انتخابات كشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم دهه آخر فروردين و يا دهه اول ارديبهشت ماه سال آينده برگزار خواهد شد.