رسیدگی غیر علنی به پرونده زهرا کاظمی

بگزارش خبرگزاری ایسنا، صبح روز گذشته (دوشنبه بیست و هفتم اسفندماه)، جلسه رسیدگی به پرونده زهرا کاظمی، با حضور شیرین عبادی و محمد سیف زاده ، وکلای بازماندگان او، در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران بطور غیر علنی برگزار شد. برپایه این گزارش، در جلسه دیروز، پس از بررسی مسائل مربوط به این پرونده، مقرر شد که اداره حقوقی قوه قضائیه از استفان هاشمی ، پسر زهرا کاظمی، برای اعلام شکایت دعوت کند.
دیوان عالی کشور، اخیراً پس ازاعتراضات وکلای پرونده زهرا کاظمی، و بررسی مجدد این پرونده، به نحوه رسیدگی به آن از نظرشكلی ایراداتی گرفت، و با رد صلاحيت دادگاه رسيدگی كننده، پرونده را به شعبه دیگری فرستاد.
زهرا کاظمی، خبرنگار عکاس ايرانی - کانادايی، اوايل تيرماه ۱۳۸۲ هنگام عکسبرداری از شماری از خویشاوندان زندانیان سیاسی در بیرون زندان اوین در تهران بازداشت شد و چهار روز بعد بسبب خونريزی مغزی، ناشی از ضرباتی برجمجمه اش، درگذشت.
وکلای پرونده زهرا کاظمی خواهان رسیدگی به آن، بر پایه "اتهام قتل عمد" هستند. آن ها، همزمان، به نقص تحقیقات در پرونده اعتراض کرده و خواهان تعیین بازپرس ویژه یی برای تکمیل این تحقیقات شده اند.