بازداشت دوازده نفر در ارتباط با انفجار شيراز

به گفته عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضائيه جمهوری اسلامی، دوازده نفر که اوآنها را "ازعوامل اصلی انفجارشيراز" خواند، بازداشت شده اند.


عليرضا جمشيدی افزود که ازاين افراد، اسلحه، مهمات، تجهيزات ساخت بمب و سيانور کشف شده و آنها قصد داشتند در اماکن پر جمعيت بمب گذاری کنند.


سخنگوی قوه قضائيه ايران همچنین آمريکا و بريتانيا را به حمايت سياسی و مالی از تروريسم متهم کرد و گفت: عوامل اصلی دستگير شده، که او آنها را "منافقان" خواند، در مراحل اوليه بازجوئی به وابستگی به کشورهای آمريکا و انگليس اعتراف کردند.


آقای جمشيدی افزود: دادستان کل کشور در مراجع بين المللی و داخلی به طرح شکايات و دعاوی عليه دولتهايی که در آن انفجار دخالت مستقيم يا غير مستقيم داشتند، اقدام خواهد کرد و خانواده های شهدا و آسيب ديده نيزمی توانند با حمايت وزارتخارجه، ادعای خسارت کنند .


پيشتر وزيران اطلاعات و کشور جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند که شش نفر که آنها، آنها را "ترويست های سلطنت طلب"خواندند، درارتباط با انفجار شيراز بازداشت شده اند.


انفجار۲۴فروردين ماه در حسينيه سيدالشهدای شيراز بيش از۱۹۰مجروح و ۱۴کشته برجای گذاشت.


شورای امنيت وزارت کشور جمهوری اسلامی پس از مدتی اعلام کرد که پس از تحقيقات دقيق روشن شده است که آن انفجار، حادثه و بر اثرانفجار مهمات به نمایش گذاشته شده در حسینیه بوده است.