جرج بوش می گوید همه گزینه ها در مورد جمهوری اسلامی روی میز است

جرج بوش رییس جمهور آمریکا، بار دیگر تکرار کرد که ترجیح می دهد مساله هسته ای ایران را از راه های دیپلماتیک حل کند اما افزود همه گزینه ها روی میز هستند.


پرزیدنت بوش که روز چهار شنبه در جریان سفرش به اروپا و در پی دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین سخن می گفت، تاکید کرد که واشینگتن با هم پیمانان خود تلاش خواهد کرد در صورتی که جمهوری اسلامی همچنان در غنی سازی ارانیوم پافشاری کند، تحریم های گسترده تری را بر ایران اِعمال کند.



جرج بوش گفت: البته اولین گزینه من راه حل دیپلماتیک است اما همه گزینه ها روی میز است. وی افزود گزينه اول، آن چنان که همواره سیاست دولت من بوده، همکاری نزديک با يکديگر در فرستادن پيامی دو گانه به ايران است مبنی بر اين که اگر غنی سازی اورانيوم را به صورت شفاف به حال تعليق درآوريد، به انزوای خود پايان داده اید.


در همین حال روز چهار شنبه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: فشار ها و تهدید های کشور های غربی برای به شکست کشاندن برنامه هسته یی ایران با شکست روبرو شده است.



شورای امنيت سازمان ملل متحد تاکنون طی سه قطعنامه از ايران خواسته است فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند.


ایران اعلام کرده است که برنامه غنی سازی ارانیوم را متوقف نمی کند و به فعالیت های هسته یی خود، در چهار چوب مقررات بین المللی دامه می دهد.