علی لاريجانی: تشکیل احزاب با روح انقلاب اسلامی ناسازگار نیست

علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم گشايش هشتمين کنگره جامعه اسلامی مهندسين در تهران، با دفاع ازکار و فعاليت های حزبی و تشکيلاتی گفت: نفی و حذف افراد بعد از ۳۰ سال عمر جمهوری اسلامی مفيد حال امروز کشور نيست، و او طرفدار کار حزبی و تشکيلاتی است. آقای لاريجانی افزود: او با آنهائی که تشکيل احزاب را با روح انقلاب اسلامی ناسازگار می دانند، مخالف است، چرا که سازمان‌يافتگی سياسی، کار تشکيلاتی و نوشتن مرامنامه باعث می ‌شود تا رفتارهای قبيله‌ای صورت نگيرد و برای مثال مديران اجرايی اتوبوسی جابجا نشوند.

علی لاريجانی ادامه داد که احزاب درون چارچوب نظام جمهوری اسلامی بايد با يکديگر ديالوگ فکری داشته باشند تا به وحدت ملی دست يابند.


در سی سال گذشته تشکل های گوناگون اسلامی محافظه کارمانند جمعيت موتلفه اسلامی، جامعه مدرسين حوزه علميه قم و امثال آن درجمهوری اسلامی وجود داشته است اما برغم فعاليت های سياسی، اين تشکل ها از معرفی خود بعنوان تشکيلات سياسی خودداری می کنند.


ازعلی لاريجانی که در انتخابات رياست جمهوری گذشته رقيب محمود احمد ی نژاد بود، بعنوان يکی از نامزدهای احتمالی انتخابات رياست جمهوری آ ينده نام برده می شود.